Kurs: Podnoszę pozytywne wibracje

Good vibes only – Tylko pozytywne wibracje!

Obecne czasy, trudne wydarzenia dookoła i własne traumy mogą z łatwością wciągać nas w negatywny wir myśli i uczuć. Możemy mieć wrażenie, że nie ma innej możliwości, niż tylko zatopić się w beznadziei, smutku i bezsensie.

Poczucie przytłoczenia staje się tak codziennym stanem, że nawet nie pomyślimy, że może być inaczej, a przecież dużo zależy od naszego wewnętrznego nastawienia.

Dodatkowo, naturalne uwarunkowania naszego mózgu do ciągłego wyszukiwania zagrożeń w życiu, przyczyniają się do widzenia świata w czarnych barwach. Nasz mózg przez lata ewolucji nauczył się korzystać z negatywnych doświadczeń, nic więc dziwnego, że działa jak rzep na to, co złe, przez co łatwo wpadamy w spiralę negatywizmu.

To wszystko może spowodować, że możesz mieć wrażenie błędnego koła nieszczęścia, z którego nie ma ucieczki.

“Jeśli nieustannie skupiasz się na samokrytyce, zmartwieniach, narzekaniu na innych, krzywdach i stresie, to twój mózg staje się bardziej reaktywny, podatny na lęki i depresyjny nastrój, bardziej skupiony na zagrożeniach i stracie, a ponadto ma większe zdolności do złości, smutku i poczucia winy” (Rick Hanson).

Ale przecież nie wszyscy tak mają.

Nie wszyscy czują się podobnie źle w takich samych warunkach.

Jednym przychodzi łatwiej otrząsnąć się z zewnętrznych bodźców i pozostać w swojej harmonii, a innym jest trudniej. To nic złego.

Na szczęście dzięki badaniom wiemy już, że nasz mózg jest neuroplastyczny i to, co już się zapisało, możemy choć częściowo przepisać na nowo.

Możemy w mądry i świadomy sposób zmieniać tory uwagi oraz wzmacniać to, co pozytywne. Bez udawania, że negatywne nie istnieje, bez toksycznej pseudo-pozytywności (“nie chcę widzieć zła, istnieje tylko dobro” itp.). Trzeba sobie stale przypominać, że to my sami jesteśmy odpowiedzialni za swoje uczucia.

Zamiast patrzeć tylko przez czarne okulary, możemy spróbować na pewien czas zamienić je na różowe. Pielęgnować i wzmacniać uczucia takie jak wdzięczność, radość, entuzjazm, optymizm, zadowolenie czy nadzieję.

Dlatego właśnie zapraszam Cię do wspólnego praktykowania, celowego zatrzymywania pozytywnych chwil, tak, by mogły się zapisać, zainstalować w mózgu i utrwalić.

“Podnoszę pozytywne wibracje” to uważnościowe wyzwanie, podczas którego kierujesz swoją uwagę na pozytywną energię.

Przez 10 dni będziemy tworzyli podwaliny pod nowy nawyk instalowania pozytywnych doświadczeń. Dzięki temu:

  • nauczysz siebie i swój mózg koncentrować się na pozytywnych informacjach,
  • aktywujesz pozytywny stan umysłu,
  • wzmocnisz nastawienie odnajdywania poczucia szczęścia na co dzień,
  • w dłuższej perspektywie wpłyniesz na jakość swojego życia.

W programie znajdziesz ćwiczenia na rozbudzanie i pielęgnację pozytywnych emocji, takie jak:

  • małe uważnościowe zadania kierujące uwagę na pozytywy (Mindfulness),
  • praktyczną naukę chłonięcia dobra, zbierania pozytywnych doświadczeń, wzbogacania ich, absorbowania i łączenia (metoda R.Hansona),
  • dodatkowe ćwiczenia tappingu na ewentualne blokady oraz na podnoszenie energii fizycznej (metoda EFT).

Zapraszam Cię do wspólnej zabawy w podnoszenie pozytywnych wibracji.

Ja już się nie mogę doczekać!

Organizacja

  1. Przed nami 10 dni wyzwania, podczas którego wykonujemy ćwiczenia i budujemy nowy nawyk poprzez:
    1. ćwiczenie poranne – z samego rana, na dobry początek dnia, znajdziesz w grupie krótkie zadanie (do 10 minut).
    2. ćwiczenie wieczorne – co wieczór przeznaczasz 3-5 minut na podsumowanie danego dnia i utrwalenie doświadczenia. Jeśli chcesz, możesz to dodatkowo wzmacniać prowadzoną medytacją.
  2. Zamknięta grupa FB – zbieramy się w sile grupy, by razem wędrować w kierunku pozytywnych wibracji. To też miejsce gdzie się wspieramy, motywujemy, dzielimy doświadczeniami.
  3. Pierwszego dnia, w poniedziałek 18.07 wieczorkiem o 20.30, zapraszam cię na spotkanie na Zoom-ie, gdzie możemy się zobaczyć, porozmawiać i wymienić pozytywną energią.
  4. Na zakończenie, w środę 27.07 również widzimy się na żywo, by móc podzielić się swoimi doświadczeniami oraz dodać sobie nawzajem motywacji do dalszej drogi 🙂

Zapraszam   
Iwona Kotłowska