Szybka strategia MOCY na trudne chwile i stres

Poza opukiwaniem, którego przykłady znajdziesz na moim blogu i kanale, istnieje mnóstwo innych technik czy metod pomagających w trudnych emocjonalnie momentach.

Jedną z nich, bardzo prostą i szybką, chcę się dzisiaj z tobą podzielić. Sprawdza się u mnie kiedy emocje biorą górę, bo daje mi dość szybko efekty w postaci trzeźwego osądu sytuacji, w której jestem.

Poniżej video na ten temat i opis.

Są to tylko 3 kroki:

Krok 1 – Nie myśl

Po prostu powiedz do siebie w myślach: nie myśl

Krok 2 – Rozluźnij brzuch

Po prostu zauważ tam napięcie i je rozluźnij na ile ci się uda

Krok 3 – Weź głęboki oddech do przepony

Przepona to płat mięśniowy oddzielający klatkę piersiową od jamy brzusznej. Możesz położyć rękę w górnej części brzucha, aby jeszcze bardziej to poczuć. Weź wdech przez nos, wydychaj ustami.

I tyle. Zauważ zmianę. Powtórz jeśli potrzeba.

Takie proste a jakie MOCne i skuteczne.

Chcesz więcej od tego ćwiczenia? Mam dwie propozycje:

1.Nowy nawyk

Praktykuj codziennie, kilka razy dziennie przez 1 minutę, przynajmniej przez tydzień.

W ten sposób przyzwyczaisz ciało do automatycznej reakcji i wyrobisz nawyk. Ustaw sobie dyskretne przypomnienia w telefonie, i ćwicz. To są 3 minuty dziennie, chyba masz na to czas?

2.Przygotowanie do trudnej sytuacji

Czeka cię w przyszłości trudna sytuacja? Wyobrażaj sobie tę sytuację i jednocześnie stosuj tę strategię.

Jeśli będziesz robić to systematycznie to po pewnym czasie obniżysz napięcie związane z sytuacją, a jeszcze lepiej, gdy połączysz to z opukiwaniem.

Daj znać czy i jak tobie się sprawdza.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.